人間総合科学学術院 人間総合科学研究群 芸術学学位プログラム(博士前期課程) |
|
美術史 |
|
|
|
天野 夏織 |
AMANO Kaori |
亜欧堂田善による江戸名所図の制作背景 |
Background of the production of Edo landscape by Aoudo Denzen |
濱田 洋亮 |
HAMADA Yosuke |
マイケル・ハイザーの芸術思想-アースワークにおける文明批判としてのprimordial- |
Michael Heizer’s Idea of Art: ‘primordial’ as Criticism of Civilization in Earthwork |
|
|
|
|
芸術支援 |
|
|
|
呉 小瑶 |
WU Xiaoyao |
日本の美術館教育における中国美術 |
A Study of Chinese Art in Japanese Museum Education |
松﨑 仰生 |
MATSUZAKI Aoi |
美術科教育における相互鑑賞の研究 ―小中学校の実践事例をもとに― |
A Study of Mutual Appreciation in Art Education: Cases in Elementary and Junior High Schools |
|
|
|
|
日本画 |
|
|
|
岡野碧 |
OKANO Midori |
揺蕩 |
Drift |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
杉 知華 |
SUGI Chihana |
curve |
curve |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
横堀玲奈 |
YOKOHORI Rena |
the Nighthawk |
the Nighthawk |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
|
|
|
|
洋画 |
|
|
|
金岡くるみ |
KANEOKA Kurumi |
serial killer |
serial killer |
太田琴乃 |
OTA Kotono |
感情の音色 |
Emotional sounds |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
吉田有花 |
YOSHIDA Yuka |
子供の頃の理想郷 |
Utopia of the childhood |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
久田琳佳子 |
HISADA Rikako |
庭 |
Garden |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
溝口笑美 |
MIZOGUCHI Emi |
Shape of Colors |
Shape of Colors |
|
|
帰り道 |
On my way to home |
|
|
自画像 |
Portfolio |
|
|
|
|
彫塑 |
|
|
|
黒田 雅大 |
KURODA Masahiro |
裸婦 |
Female Nude |
本多 史弥 |
HONDA Fumiya |
憂鬱 |
Melancholy |
|
|
|
|
書 |
|
|
|
木下ユミ子 |
KINOSHITA Yumiko |
臨 九成宮醴泉銘 |
A Work Modeled on “Kuseikyu Reisenmei” |
|
|
臨 継色紙 |
A Work Modeled on “Tsugi Shikishi” |
|
|
白雪 |
White Snow |
黒松愛華 |
KUROMATSU Aika |
臨 鄧石如張載東銘篇 |
A Work Modeled on Deng Shiru |
|
|
臨 十五番歌合 |
A Work Modeled on “Jugoban Utaawase” |
|
|
杜甫詩 |
The Poem by Du Fu |
沈伯陽 |
SHEN Poyang |
臨 黄士陵漢十三王伝 |
A Work Modeled on Huang Shiling |
|
|
摹刻 清人印 |
A Work Modeled on Seal in the Qing Dynasty |
|
|
金剛般若波羅蜜経 |
Kongo Hannya Harami Kyo |
春田賢次朗 |
HARUTA Kenjiro |
臨 郭店楚簡 |
A Work Modeled on “Kakuten Sokan” |
|
|
臨 中務集 |
A Work Modeled on “Nakatsukasa Syu” |
|
|
楷書七言聯 |
Seven Character Couplet in Regular Script |
|
|
|
|
人間総合科学研究科 博士前期課程 芸術専攻 |
|
|
美術史 |
|
|
|
常包 美穂 |
TSUNEKANE Miho |
英泉、広重画「木曽海道六拾九次之内」再考―摺刷技法と表現意図をめぐって― |
Reconsideration of “The Sixty-Nine Stations of the Kisokaido” by Eisen and Hiroshige: Focusing on Printing Technique and Expression |
|
|
|
|
日本画 |
|
|
|
宮本 苑佳 |
MIYAMOTO Sonoka |
怠け者 |
The Sloth |
|
|
色の存在 |
The Existence of Color |
|
|
自画像 |
Self-portrait |
|
|
|
|
彫塑 |
|
|
|
最上 健 |
MOGAMI Ken |
進化と朽滅 |
Evolution and decay |
|
|
|
|
版画 |
|
|
|
有賀 睦 |
ARUGA Mutsumi |
眼差しa |
A gaze (a) |
|
|
眼差しb |
A gaze (b) |
https://www.geijutsu.tsukuba.ac.jp/sotsuten/wp-content/uploads/sites/94/degreeshow_logo-330x151.png
0
0
sotsuten
https://www.geijutsu.tsukuba.ac.jp/sotsuten/wp-content/uploads/sites/94/degreeshow_logo-330x151.png
sotsuten2022-02-22 21:02:562022-02-22 21:02:56令和3年度 筑波大学大学院 修了制作展(前期) 出品者一覧