美術史 |
青野 紗也 |
Aono Saya |
川端康成『舞姫』における仏教美術の描写 |
The Description of Buddhist Art in Kawabata Yasunari’s Novel Maihime |
稲葉朱里 |
Inaba Akari |
「山越阿弥陀図」に見られる山水表現ー禅林寺本を中心に |
Landscape Depiction in Amitabha Appearing over the Mountains: Focusing on Zenrin-ji version |
大谷姫歌 |
OTANI Himeka |
福田豊四郎の芸術思想における「素朴さ」について —《ふるさとへ帰る》、《雪国》に至る風土の表現をめぐって— |
The Concept of “Naive” in Fukuda Toyoshiro’s Last Works: On the Depiction of the Vernacular Landscapes |
中田紗椰 |
Saya Nakada |
岡本太郎《明日の神話》の制作背景と公共空間への設置について |
Okamoto Taro’s Mural The Myth of Tomorrow: The Background of Production and Installation in Public Space |
劉静寧 |
LIU JINGNING |
古代ギリシャの白地レキュトスにおける死者の表象—『墓辺図』の作例に基づく考察 |
The Iconography of the White-Ground Lekythoi in Ancient Greece — Consideration Based on “the Scenes at the Grave” |
|
|
|
|
芸術支援 |
大森春歌 |
Ohmori Haruka |
子ども向け造形ワークショップの運営と今後の展望—8つの事例を比較・分析して— |
A Study on the management and Future Prospects of Art Workshops for Children: Focusing on 8 Case Studies |
樫村 宙子 |
KASHIMURA Sorako |
放課後子どもクラブでのアート活動の課題と今後の展望 ―茨城県取手市の事例を踏まえて― |
Issues and Future Prospects of Art Activities at After-School Children’s Clubs: Based on the Case of Toride City, Ibaraki Prefecture |
松浦妃那 |
MATSUURA Hina |
旧産炭地における造形文化―福岡県大牟田市における石炭人形の実態と活用 |
Art and Craft Culture in an Old Coal-mining Region:Actual Situation and Utilization of Coal Dolls in Omuta City, Fukuoka Prefecture |
|
|
|
|
日本画 |
磯部 知宏 |
ISOBE Tomohiro |
霞たつ |
Early morning scenery with cherry blossoms |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
伊藤 瞳 |
ITO Hitomi |
均衡 |
Equilibrium |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
岡﨑 透子 |
OKAZAKI Toko |
Never get old |
Never get old |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
河原井 かれん |
KAWARAI Karen |
しし |
meal |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
島田 渚 |
SHIMADA Nagisa |
夢路 |
dream |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
下田 雪葉 |
SHIMODA Yukiha |
彼は誰 九夏 |
Kawatare Kyuka |
|
|
彼は誰 九冬 |
Kawatare Kyutou |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
杉本 力哉 |
SUGIMOTO Rikiya |
雌伏 |
swallow my pride |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
田村 真優帆 |
TAMURA Mayuho |
行く先 |
Where to go |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
柘植 省吾 |
TSUGE Syogo |
枯蓮 |
Lotus in winter |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
八木 明日香 |
YAGI Asuka |
100mEq/L |
100mEq/L |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
芳岡 志穂 |
YOSHIOKA Shiho |
蛙曼荼羅 |
Mandara of frogs |
|
|
自画像 |
Self Portrait |
|
|
|
|
洋画 |
石倉 由貴 |
ISHIKURA Yuki |
無題 |
no tittle |
|
|
無題 |
no tittle |
|
|
夕(自画像) |
evening(Self portrait) |
小野田 藍 |
ONODA Ai |
FROM TSUKUBA TO HEAVEN |
FROM TSUKUBA TO HEAVEN |
|
|
自画像 |
Self portrait |
大山 綾佳 |
OYAMA Ayaka |
食卓 |
Table |
|
|
自画像 |
Self portrait |
木戸 祐紀子 |
KIDO Yukiko |
隠し事1 |
Hidden things 1 |
|
|
隠し事2 |
Hidden things 2 |
|
|
自画像 |
Self portrait |
小松原 佳織 |
KOMATSUBARA Kaori |
夢をみている |
I’m dreaming |
|
|
夢をみていた |
I was dreaming |
|
|
自画像 |
Self portrait |
鈴木 悠 |
SUZUKI Haruka |
巡 |
Fateful Encounter |
|
|
結 |
With You |
|
|
自画像 |
Self portrait |
曽木 胡奈美 |
SOKI Konami |
ゆっくり ゆっくり |
Slowly slowly |
|
|
自画像 |
Self portrait |
武井 麻美 |
TAKEI Mami |
二律背反-Ⅰ |
Antinomy-Ⅰ |
|
|
二律背反-Ⅱ |
Antinomy-Ⅱ |
|
|
自画像 |
Self portrait |
田嶌 はる奈 |
TAJIMA Haruna |
屈折し歪曲するⅠ |
Reflection and warp Ⅰ |
|
|
屈折し歪曲するⅡ |
Reflection and warp Ⅱ |
|
|
自画像 |
Self portrait |
遠田 悠人 |
TODA Yuto |
カタストロフィ |
Catastrophe |
|
|
文明の遺骸 |
Lost civilization |
|
|
自画像 |
Self portrait |
野口 麟 |
NOGUCHI Rin |
夢遊 |
Somnambulism |
|
|
離人 |
Depersonalization |
|
|
自画像 |
Self portrait |
能勢 結 |
NOSE Yui |
色褪せても尚鮮やかに |
It remains vivid even if it fades |
|
|
Fake wall |
Fake wall |
|
|
自画像 |
Self portrait |
福田 優香 |
FUKUDA Yuka |
Ⅰ |
Ⅰ |
|
|
Ⅱ |
Ⅱ |
|
|
自画像 |
Self portrait |
森山 涼子 |
MORIYAMA Ryoko |
知らない肌 |
Penetrate |
|
|
自画像 |
Self portrait |
山下 葵 |
YAMASHITA Aoi |
雪の降る場所 |
Where it snows |
|
|
淡く、暖かく、新しい今日 |
Pale, warm, new today |
|
|
自画像 |
Self portrait |
結城 なる美 |
YUKI Narumi |
TIME BOMB |
TIME BOMB |
|
|
TIME BOMB Ⅱ |
TIME BOMB Ⅱ |
|
|
自画像 |
Self portrait |
|
|
|
|
版画 |
小林 美優 |
KOBAYASHI Miyu |
一葉 |
the leaf |
|
|
四葉 |
leafs |
|
|
自画像 |
|
|
|
|
|
書 |
浅野 こなみ |
ASANO Konami |
臨 顔真卿 多宝塔碑 |
A Work Modeled on Duobao Pagoda Stele of Yan Zhenqing |
|
|
臨 継色紙 |
A Work Modeled on Tsugi-Shikishi |
|
|
張九齢句 |
Lines from Zhang Jiuling‘s Poem |
石原 美麗 |
ISHIHARA Mirei |
臨 小野道風 智証大師諡号勅書 |
A Work Modeled on Imperial Decree Granting Posthumous Name Chisho Daishi to Priest Enchin of Ono no Michikaze |
|
|
佐竹本三十六歌仙絵 斎宮女御・小大君・伊勢・小野小町・中務 模写 |
Reproduction of The Saigunyogo・Koogimi・Ise・Ono no Komachi・Nakatsukasa from Thirty-Six Immortal Poets, Satake Version |
|
|
高啓詩 采茶詞 |
Poem by Gao Qi |
大久保 真帆 |
OKUBO Maho |
臨 趙之謙 行書七言詩軸 |
A Work Modeled on Poem in Seven-character Phrases in Running Script of Zhao Zhiqian |
|
|
臨 本阿弥光悦 古今和歌集仮名序 |
A Work Modeled on Kana Preface of the Kokin waka shu of Honami Koetsu |
|
|
林逋詩 山園小梅 |
Poem by Lin Bu |
緒方 まどか |
OGATA Madoka |
臨 王鐸 行書杜甫詩禹廟軸 |
A Work Modeled on Du Fu’s Poem Written by Wang Duo in Running Script |
|
|
臨 蓬莱切 |
A Work Modeled on Horaigire |
|
|
与謝野晶子詩 春風 |
Poem by Yosano Akiko |
草野 剛 |
KUSANO Tsuyoshi |
臨 趙之謙 篆書四幅 |
A Work Modeled on Zhao Zhiqian’s Writings in Seal Script |
|
|
臨 継色紙 |
A Work Modeled on Tsugi-Shikishi |
|
|
文心雕龍語 |
Lines from Wen Xin Diao Long of Liu Xie |
後藤 早紀 |
GOTO Saki |
臨 隅寺心経 |
A Work Modeled on Sumidera Shingyo |
|
|
臨 後鳥羽天皇 御手印置文 |
A Work Modeled on Last Testament of Emperor Gotoba with Hand Prints |
|
|
秦観詩 望海潮 |
Poem by Qin Guan |
酒井 美侑 |
SAKAI Miyu |
臨 馬王堆漢墓帛書 陰陽五行 |
A Work Modeled on Yin-yang and Five Phrases Copied on Silk Unearthed from Han Tombs at Mawangdui |
|
|
臨 関戸本和漢朗詠集 |
A Work Modeled on Wakan roei shu, Sekido Version |
|
|
黄鳥話春深 |
|
椎木 一歩 |
SHIIGI Ichiho |
臨 顔真卿 送裴将軍詩 |
A Work Modeled on Poem to General Pei of Yan Zhenqing |
|
|
臨 本阿弥光悦 四季草花下絵和歌 |
A Work Modeled on Poems with Underpainting of Plants in Four Seasons (Painting by Tawaraya Sotatsu; Calligraphy by Honami Koetsu) |
|
|
旅 |
Tabi (The Journey) |
楯川 二葉 |
TATEKAWA Futaba |
臨 聖武天皇 雑集 |
A Work Modeled on Zasshu of Emperor Shomu |
|
|
臨 正親町天皇 消息 |
A Work Modeled on a Letter of Emperor Ogimachi |
|
|
継孟詩 送人之官嶺外 |
Poem by Ji Meng |
長谷川 智 |
HASEGAWA Sato |
臨 米芾 苕渓詩巻 |
A Work Modeled on Chokei-shikan of Mi Fu |
|
|
つくばね |
Tsukubane |
|
|
寒梅結早花 |
Plum Blossoms Flowered Earlier on a Cold Day |