平成29年度 筑波大学 博士前期課程 芸術専攻 修了制作展(前期)出展者一覧
美術史・芸術支援(MC | |||
黄 士誠 | HUANG Shih-cheng | 濱谷浩におけるモダニズムと風土性―1930年代の東京、1940年の満州から《雪国》へ | Modernism and Vernacularity in Hamaya Hiroshi’s Photography: From Tokyo in 1930s to Manchuria and Yugikuni (Snow Land) in 1940 |
小松 誠 | KOMATSU Makoto | アテナイ、アクロポリスに奉納されたテセウスの彫像 ―共同体による奉納と個人による奉納の相違について | The Theseus Statues on the Acropolis: On the Difference between the Subject of Public and Private Offering |
寺田 早苗 | TERADA Sanae | 『女今川』と菱川派の画題選択 | Onna-Imagawa and Hishikawa School’s Choice of Subject |
内藤 航 | NAITO Wataru | 京都・宝積寺閻魔王及び眷属像の研究 | Study of King Enma and His Attendants at Hoshaku-ji Temple in Kyoto |
古谷 美也子 | FURUYA Miyako | 『古画類聚』所収の舞楽図について―江戸時代後期に継承された粉本― | The Origin of the Bugaku-zu in the Koga-Ruiju: The Copybook Edited by Matsudaira Sadanobu in the Late Edo Period |
泉川 詩織 | IZUMIKAWA Shiori | 高松市芸術士派遣事業の実態と展望─幼児教育と芸術支援の観点から─ | Current Conditions of the Project for Dispatching Geijutsushi in Takamatsu City and Its Prospects: From the Perspectives of Preschool Education and Art Environment Support |
高橋 和佳奈 | TAKAHASHI Wakana | 筑波大学附属病院におけるアートの導入と継続に関する研究─病院職員との関わりを中心に | A Study on Exhibitions at the Moerenuma Park: Curator’s Roles in Connecting the Park, Users and Artists |
平山 恵未 | HIRAYAMA Megumi | 美術館遠隔地に属する中学校の鑑賞教育におけるICT─Google Art Projectの活用─ | ICT for Education of Art Appreciation at Junior High Schools in Remote Areas from Art Museums: Practical Use of Google Art Project |
山家 いつか | YAMBE Itsuka | 《モエレ沼公園》における展覧会に関する一考察─公園、利用者、アーティストをつなぐ学芸員の取り組み─ | A Study on Exhibitions at the Moerenuma Park: Curator’s Roles in Connecting the Park, Users and Artists |
洋画(MC) | |||
石橋 藍子 | ISHIBASHI Aiko | 地球の鋳型Ⅰ(目測167センチメートルの夜) | EARTH MOLD Ⅰ |
地球の鋳型Ⅱ(夜まがいを渡る男) | EARTH MOLD Ⅱ | ||
845 | 845 | ||
草間 奈瑠美 | KUSAMA NARUMI | 最愛の、 | one’s dearest, |
支配からの卒業 | She graduated from the domination. | ||
坂本 有希 | SAKAMOTO Yuki | circle | circle |
mountain | mountain | ||
self-portrait | self-portrait | ||
高嶋 麻衣 | TAKAHIMA MAI | ほごしょく | Protecting color |
自画像 | Self-portrait | ||
浪川 周 | NAMIKAWA MAKOTO | same as usual, or brave new world, | same as usual, or brave new world, |
superficial play, or love, | superficial play, or love, | ||
a self-portrait | a self-portrait | ||
日本画(MC) | |||
飯塚 瑛理 | IZUKA Eri | True Comfort | |
自画像 | Self Portrait | ||
市川 加那子 | ICHIKAWA Kanako | 蓮池 | Lotus pond |
自画像 | Self Portrait | ||
川嶋 頌梧 | KAWASHIMA Shogo | no w here | |
自画像 | Self Portrait | ||
酒井 祐美子 | SAKAI Yumiko | はな散りゆく果て | spring |
自画像 | Self Portrait | ||
清家 幸穂 | SEIKE Yukiho | こっちの話 | our side of the story |
自画像 | Self Portrait | ||
関田 裕子 | SEKIDA Hiroko | ナムンワリの呼吸 | Breathing of Namunwari |
自画像 | Self Portrait | ||
瀧本 泰士 | TAKIMOTO Taishi | 街路樹 | roadside tree |
自画像 | Self Portrait | ||
日野 沙耶 | HINO Saya | ここから、 | start from here |
自画像 | Self Portrait | ||
版画(MC) | |||
太田 夏希 | OHTA Natsuki | once upon a time | once upon a time |
夢の入り口 | Entrance of a dream | ||
自画像 | self-portrait | ||
日高 衣紅 | HIDAKA Iku | My lucky color is | My lucky color is |
自画像 | self-portrait | ||
彫塑(MC) | |||
服部 真知 | HATTORI Machi | 切愛 | Dearly to love |
蛭田 香菜子 | HIRUTA Kanako | 土の唄 | The earthy poem |
御嵜 翔太郎 | MISAKI Shotaro | 山なみ | distant mountain |
書(MC) | |||
新井 恵理佳 | ARAI Erika | 臨 苕渓詩巻 | A Work Modeled on “Poems of Tiao Xi” |
やまざくら | Yamazakura | ||
陶淵明「五柳先生伝」 | “Biography of Mr. Five Willows”by Tao Yuanming | ||
井田 明宏 | IDA Akihiro | 臨 張遷碑 | A Work Modeled on “Zhang Qian Stele” |
手鑑「世尊寺」(臨 世尊寺家六代書跡) | Model Book of Exemplary Calligraphy:Sesonji (A Work Modeled on Sesonnjike Six Generations Writing) |
||
「常陸野の」一節 | A Part of the Lyrics from the Song “Hitachinono” | ||
張 資涵 | ZHANG Zi-Han | 臨 松風閣詩巻 | A Work Modeled on “Poem on the Hall of Pines and Wind” |
臨 寸松庵色紙 | A Work Modeled on “Sunshoanshikishi” | ||
李白「把酒問月」 | “Ask the Moon With a Cup of Wine in Hand” by Li Bai | ||
宮本 和真 | MIYAMOTO Kazuma | 臨 呉昌碩石鼓文 | A Work Modeled on “Copy of a Stone Drum Inscriptions by Wu Changshuo” |
臨 継色紙 | A Work Modeled on “Tsugishikishi” | ||
杜甫詩 | Poem by Du Fu |