Creative Curriculum


Download the Briefing Report (PDF)
概要報告をダウンロード(英文・PDF)

 

Creative Curricuum Survey 2010: Art Curricula in Secondary Schools in West Midlands Region in the United Kingdom
Researcher Toshio Naoe
PhD, Associate Professor
Faculty of Art and Design, University of Tsukuba, Japan
Adviser Dennis Atkinson, Goldsmiths, University of London, UK
Anita Reardon, Birmingham City University, UK
Duration of the survey 21st January – 10th March, 2010
Respondents Departments of art in secondary schools in West Midlands region, UK.
137 sent, 70 responded, 67 valid responses (48.9%)
Purpose To investigate the state of implementation of art curriculum in secondary schools.
To compare the results of a survey conducted in 2010 with those of similar surveys conducted in 1994 and 2005.
To provide teachers information about current art teaching in local schools.
Contents 1. National Curriculum 2007:
Teachers' views on it and its influence on teaching Key Stage 3.
2. General Certificate of Secondary Education:
Teachers' views on it and its influence on teaching Key Stage 3.
3. Critical Studies: Teaching Key Stage 3 pupils.
4. Curriculum Implementation: Areas taught in Key Stage 3.
5. Writing about Art:
Teachers' views on it and opportunities in class for Key Stage 3 and 4.

クリエイティブ・カリキュラム2010:英国中西部地域の中等学校における美術科カリキュラムの編成動向調査
調査実施者 直江俊雄(筑波大学)
調査協力者

デニス・アトキンソン(ロンドン大学)
アニタ・リアドン(バーミンガム市大学)

調査期間 2010年1月21日—3月10日
回答者

英国・中西部地域の中等学校美術科
137校中70校回答、67校有効(48.9%)

調査目的

中等学校の美術科カリキュラムの実態解明
1994年、2005年実施の調査との比較
地域の学校における美術教育情報の提供

調査内容

1. ナショナル・カリキュラム2007年版:
教師の見解とキー・ステージ3の学習への影響
2. 中等教育修了資格試験:
教師の見解とキー・ステージ3の学習への影響
3. 批評学習とキー・ステージ3の学習
4. カリキュラムの適用:キー・ステージ3の学習内容
5. アート・ライティング教育:
教師の見解とキー・ステージ3・4での学習機会